Keystone logo
Yunnan University

Yunnan University

Yunnan University

Introduktion

云南大学 blev grundlagt i 1922, da privat jord øst Universitet, i 1934 skiftede navn til Provincial 云南大学 , i 1938 ændret til det nationale 云南大学 , det er en af Kinas vestlige grænse af de tidligste etableret omfattende universitet. I 1937, den berømte matematiker, pædagog Xiong Qinglai som præsident, en lang række kendte forskere ansat til at undervise i skole, har gymnasiet udvikling lagt et solidt fagligt fundament og udgangspunkt, at skabe en strålende første gang i skolen historie en stor sky. 1940'erne, 云南大学 har udviklet sig til en herunder liberale kunst, jura, videnskab, teknik, landbrug, medicin og andre discipliner, herunder større i de internationale indflydelsesrige kinesiske berømte universiteter. I 1946, "Encyclopædia Britannica" den 云南大学 som en af Kinas 15 mest indflydelsesrige universiteter i verden.

Afdelinger justering halvtredserne, underordnede 云南大学 en række vigtige og karakteristiske fakulteter, såsom luftfart, civile, juridiske og andre jernbanen bliver udelukket fra Beijing Institute of Aeronautics blev stiftet, Sichuan University, Southwest University of Statskundskab og lov, Changsha Railway Institute, etc. gymnasier og universiteter, teknik, medicin, landbrug og så har en selvstændig skole, og gradvist udviklet sig til Kunming Universitet, Kunming Medical University, Yunnan Agricultural University, Southwest Skovbrug Universitet og andre læreanstalter og universiteter i dag. I 1958 云南大学 blev placeret under ledelse af Yunnan-provinsen af den centrale Ministeriet for Videregående Uddannelser. I 1978 云南大学 af Statsrådet som en af 88 centrale universiteter i landet.

Efter de reformer, 云南大学 har gjort betydelige fremskridt. I 1996 det første parti indgår i den nationale "211 Project" centrale universiteter i 2001 omfattede udviklingen fokus vestlige på opbygning af institutioner, Undervisningsministeriet og i 2004 blev fokus for Yunnan Provincial Folkeparti regeringen til at bygge et universitet i 2006, i alt prægraduat undervisning vurdering 19 sekundære indikatorer alle klassificeret som a, blev navngivet den udestående prægraduat undervisning skole, Undervisningsministeriet, i 2012 en national "infrastruktur konstruktion af ingeniørhøjskoler Midtvesten" og "at øge den samlede styrke af Midwest universiteter projektet" skoler, i 2017 9 måned, det første parti af 42 kinesiske ind i verdensklasse universitet byggeri kollegium rækker.

I de seneste år, 云南大学 til initiativ integrere i den nationale strategi, og aktivt tjene den økonomiske og sociale udvikling i Yunnan, følg "åbent samarbejde, integration og innovation, koordination sammen featured udvikling" School of tanke, i overensstemmelse med de generelle krav i "højt udgangspunkt, ukonventionelle, spring-stil" til opførelsen af ​​de vigtigste linje af verdensklasse universitet, at konnotation konstruktion som nøglen til institutionelle reformer som den drivende kraft for beskyttelse af ideologiske og politiske arbejde parti bygning, gennemførelse af integreret innovationsstrategi, strategi af stærke skoler, strategi ikke-afbalanceret udvikling, menneskelige ressourcer at opbygge en strategisk og samarbejdsvillig internationaliseringsstrategi, bestræbelser på at fremme "træer træ folk planlægger", " 云南大学 tjenester Yunnan handlingsplan" på et nyt niveau, og den samlede styrke af det samlede niveau. 云南大学 er blevet et så etnologi, biologi, særlige ressourcer udvikling og miljøbeskyttelse, samt grænsespørgsmål og Sydøstasien, Sydasien, Internationale Studier er den avancerede egenskaber, litteratur, historie, filosofi, økonomi, jura, uddannelse, videnskab, teknik, landbrug , medicinske, ledelse, kunst og andre discipliner er mere komplet, personale-intensive nationale centrale omfattende universitet. Den seneste Emne anmeldelse Undervisningsministeriet, skolen etnologi, økologi, rangeret nr 2, No. 6 statskundskab, biologi rangeret nr 9. Mikrobiologi, kemi, botanik og zoologi ESI at indtaste den globale top 1%.

Universitetet har en 26 gymnasier, 13 forskningsinstitutter, en offentlig undervisning afdeling, et hospital tilknyttet ph.d.-skolen. Der er 94 bacheloruddannelser, 12 nationale karakteristisk speciale, nationale faglige omfattende reform pilotprojekt 2, nationale kvalitet kurser 10, National Excellent Kurser tre ressource deling, national kvalitet video åben klasse 6, det nationale tosproget undervisning model selvfølgelig 4, Undervisningsministeriet -IBM kvalitet kurser, Undervisningsministeriet Intel-kvalitet kurser, Undervisningsministeriet -IBM professionel omfattende reform projekt 2, med etnologi, økologi, specialiseret historie, mikrobiologi fire nationale centrale discipliner, 52 provinsielle centrale discipliner; har 13 ph.d.-niveau fag, 91 ph.d.-grad to discipliner autoriserede, 14 ph.d.-forskning stationer, 38 kandidatniveau discipliner autoriseret, 206 kandidatgrad to discipliner grad autorisation, 22 kandidatgrad tilladelse grad. Der er fire nationale uddannelse base, National Experimental Undervisning Demonstration Center 4, nationale Excellence ingeniør uddannelsesprojekt 3, national ansøgning, kompleks juridisk ekspertise i faglig uddannelse personale uddannelse base en, nationalt talent træningstilstand innovation eksperiment District 4 School of software og eksemplarisk land. En national nøgle forskningsbase af humaniora og samfundsvidenskab, en national kulturel kvalitet uddannelse base for universitetsstuderende, en national Cultural Industri Research Center, en national videnskabelig beslutningstagning rådgivende forskningscenter, et "Kina-Afrika Tænketank 1010 Partner Program" Centralafrika pair akademiske institutioner, en provins forskningscentre, syv centrale forskning base af Yunnan-provinsen Filosofi og samfundsfag. 1 State Key Laboratory, en international fælles laboratorier, en National Technology Transfer demonstration institutioner, 2 Key Laboratory af Undervisningsministeriet, syv provinsielt niveau centrale laboratorier, 2 provinsielt niveau højteknologiske innovative talenter uddannelse base, fire provinsielle fælles internationale forskningscentre, 4 provinsielle engineering forskningscentre, 4 provinsielle engineering laboratorier, 5 provinsielle co-innovation center, en national Linux teknologi uddannelse og udvidelse centre.

云南大学 eksisterende personale på 2956 mennesker, herunder faglige og tekniske stillinger 2474 mennesker, 337 lederstillinger, 145 arbejdere og serviceopgaver. Faglige og tekniske stillinger i undervisning og forskning personale 1901 mennesker, med 436 mennesker er høje titler, der tegner sig for 22,9% af den undervisning og forskning personale, med 832 ledende stillinger, der tegner sig for 43,8% af undervisning og forskning personale. I øjeblikket undervisning og forskning personale har en doktorgrad i 1083, der tegner sig for 57% af lærerne, skibsførere 984, svarende til 51,7% af lærerne.

Skole energisk gennemføre strategien om at styrke universitetet, en hurtig stigning i højtstående personale. Eksisterende akademikere 6 personer (herunder dobbelt-ansat, formand, udenlandske), nationale "folk planlægger" innovative projekter blev udvalgt af tre nationale "Tusinde Talenter program" Ungdom 3 projekter udvalgt af Undervisningsministeriet, "Cheung Kong Scholar" Professor 5 mennesker, professor 1, nationale fremragende Youth Science Fund vinder af otte personer, det nationale Natural Science Foundation af enestående Youth Science Fund vinder af to mennesker, de nationale "folk planlægger" førende talent 4 personer, de nationale "folk planlægger" unge talenter støtte Program udvalgte kandidater 2 personer, de nationale "folk planlægger" lærer 1 mennesker, chefforsker af "973" projekt 4, nationale lærer tildeling fire personer, en afdeling "millioner af talenter projekt" blev valgt af seks personer, Propaganda kulturelle mestre og den "gruppe på fire" talent projekt udvalgt af én person, nationale model lærere, Undervisningsministeriet "Program for nye århundredes fremragende talenter", "talenter træning århundrede Program" og "University lærere finansiering Scheme "blev valgt af 14 personer, Undervisningsministeriet" fremragende ung universitetslærere Award "Winner 1 mennesker, Statsrådet grad Udvalg af discipliner tre personer," Yunnan videnskab og teknologi førende talent "5 "Yunling Scholar" 13 "Yunling undervisning lærere" 4, "The 10th China Youth Female Scientist Award" vinder 1 mennesker, Yunnan-provinsen planer om at indføre high-end teknologi fagfolk udvalgte kandidater 13 mennesker, Yunnan-provinsen, indførelsen af ​​high-niveau i udlandet Objekt talenter træning planen udvalgte kandidater 14 personer, midaldrende akademiske og teknologiske ledere i Yunnan-provinsen, teknologisk innovation og personale 114 mennesker, provinshovedstaden midaldrende akademiske og teknologi ledere forbeholder personale, provinshovedstaden "teknologisk innovation talent," 31 mennesker, Yunnan universitet undervisning forskningsleder 20 personer, 25 lærere underviser i Yunnan-provinsen, Yunnan-provinsen, 20 gymnasier og universiteter lærerworkshops, nationale lærerteam 4, 11 provinsielt niveau lærerteam, Undervisningsministeriet innovation hold 1, 12 provinsielt niveau innovationsteam, Yunnan-provinsen videnskabelig og teknologisk innovation hold syv gymnasier og universiteter, Yunnan-provinsen, filosofi og samfundsvidenskab innovation hold 15, den nationale offentlige en plads til to.

I de senere år har skolen været vært den nationale "973 Program" 2, "863" Projekt 4, staten Water Project to store projekter, en nøgle nationalt forsknings- og udviklingsprogram, National Technology Support Program 2, National Social Science Foundation bud og Undervisningsministeriets humaniora og samfundsvidenskab større forskningsprojekt 10. Han vandt National Natural Science Award, National College of humaniora og samfundsvidenskab fremragende præstation tildeling, National Science and Technology Fremskridt Award og mange andre nationale priser. Der er 10 artikler publiceret i videnskabelige tidsskrifter i verden berømte "Nature", "Science". Skolen var vært for "ideologisk foran", " 云南大学 Journal" artiklen, naturvidenskab og andre akademiske tidsskrifter, hvor "ideologisk front" først dukkede op i en af elleve slags tidsskrifter Undervisningsministeriet af "Projekt for."

Skole giver aktivt service til nationale og regionale økonomiske og sociale udvikling. "Xi Jinping for at tale om styrer landet" Burma fem lande, sprog oversat og offentliggjort arbejde problemfrit, "Det Sydkinesiske Hav gamle kort forskning" i naturalier grundlag for striden suverænitet Det Sydkinesiske Hav, "Yangzonghai arsen forurening", "økologisk sikkerhed i grænseoverskridende og internationale flod forskning "og andre direkte tjenester til videnskabelig forskning til at løse de store praktiske problemer," Kina-Burma olie- og gasrørledninger, "rapporterer den sydlige Silk Road korridor og andre økonomiske resultater stige som en stor national beslutningstagning;" økologisk genopretning og forurening af floden management "" ansigt Dianchi Lake Basin forurening undersøgelse og kontrol ", og anden forskning har ydet vigtige bidrag i højlandet søer styring.

Skole dækker et område på 4551.84 acres, som ligger på campus og øst Lu Chenggong campus, offentlig bygning område på 100 millioner kvadratmeter; undervisning og forskning udstyr til en værdi af aktiver på 5,29 milliarder yuan, biblioteket samling af mere end 3,43 millioner. Skolen er Kina Uddannelse og Forskning Network (CERNET), Yunnan mester node enheder.

Facing fremtiden, 云南大学 vil fortsætte med at tilslutte sig "hundred Huize, katolske verden" ånden i skyen, åbent samarbejde, integration og innovation, til at tackle hårdt, gå videre og forbedre personalets uddannelse, videnskabelig forskning, sociale ydelser og kulturelle arv og evne til at innovere, så hurtigt som muligt ind i et fodfæste i den sydvestlige grænse, Sydasien, Sydøstasien for en omfattende international forskning i verdensklasse universitet.

Placeringer

  • Kunming

    Room 314-319, Mingyuan Building, Chenggong Campus, Yunnan University South Section, East Outer Ring Road, Chenggong District, 650500, Kunming

    Spørgsmål