Keystone logo
Witten/Herdecke University (UW/H)

Witten/Herdecke University (UW/H)

Witten/Herdecke University (UW/H)

Introduktion

Witten / Herdecke University (UW / H) blev grundlagt og stat anerkendt i 1983 og lige siden har været en pioner blandt Tysklands højere læreanstalter. Over en periode på 30 år, vi indført væsentlige nyskabelser i forskning og undervisning. Som model universitet står vi for dynamiske reformer af den traditionelle alma mater og udøvelse af en humanistisk pædagogisk koncept tilpasset de udfordringer, vores moderne vidensamfund. I tilslutning til Humboldt pædagogiske idealer opfatter vi os selv som en iværksætter universitet og stræber efter at integrere forskning og studerende uddannelse, levering af videnskabelige tjenester, praktisk anvendelse og social ansvarlighed. Teori-baserede og praksisorienteret undervisning på UW / H er altid forbundet med købet af fagligt, metodisk, sociale og kulturelle kompetencer, værdiorientering og personlig vækst.

Witten forsker.

Forskning på UW / H er tværfaglig, meget forskellige som til metodik, og fokuserer på veldefinerede områder. Som privat universitet med en moderat andel af den statslige finansiering i vores budget, vi føler sig forpligtet til at bidrage med noget til samfundet til gengæld for de midler, vi modtager. En måde at gøre det på er at skabe innovative forskningsresultater. Real-life problemer kræver tværfaglig forskning. Den sociale relevans af vores udvalgte forskningsområder er lige så vigtigt i denne sammenhæng så gennemsigtig og generelt forståelig offentliggørelse af forskningsresultater.

Talrige UW / H projekter er tredjepart finansieres. Mere end 40 ansøgninger om tredjemands fonde lykkedes i 2010 alene. Vores forskere samarbejder med de bedste nationale og internationale partnere. Alle UW / H Fakulteter stræber efter at tage nye og hidtil uudforskede forskningsområder og dermed udløse en betydelig udvikling.

Witten uddanner.

Uddannelse er meget mere end uddannelse til jobbet. Ud over faglig ekspertise og færdigheder, vi også formidle metoder og strategier, der giver vores studerende til resten af ​​deres liv til at klare komplekse og permanent skiftende krav det moderne videnssamfund, enten som generalister med specialisering kompetencer eller som specialister med en bred generel basis af viden. I overensstemmelse med Witten didaktik, student uddannelse er problemorienteret, state-of-the-art og tæt på praksis. Personlig vækst er en anden af ​​vores centrale mål.

Tværfagligt - udisciplinerede

Efter Humboldt pædagogiske koncepter, UW / H studerende studerer i små grupper med en fremragende elev-lærer ratio og tilstrækkelig tid og plads til at opdage deres talenter og potentialer og danne deres egne meninger. Eleverne opfordres til at tænke i bredere sammenhænge og påtage sig et socialt ansvar i og uden for et udvalgt disciplin. De økonomiske, økologiske og sociale udfordringer i fremtiden vil bestemt ikke respekterer grænserne for akademiske discipliner.

Witten - grundlæggende.

Grundlæggende undersøgelser er et centralt element i Witten / Herdecke identitet. De fremmer out-of-the-box tænkning. De repræsenterer universitetets styrende idé og gøre det lettere læreprocesser uden faglig ekspertise. Her studerende tackle spørgsmål, som vi ikke har færdige svar, eller for hvilke der kan være ingen svar overhovedet. Uddannelse behov langvarig refleksion og en ændring af perspektiv, behov fremmedgørelse og afstand fra sig selv og verden. Grundlæggende studier tilbyde denne mulighed for at sætte en stopper. De udgør en udisciplineret og decelererede tilgang til et væld af perspektiver mellem refleksion, kommunikation og kunst. Grundlæggende undersøgelser er den moderne afløser for gamle skoler for livskunst og Studia Humanitatis. Blandt Tysklands universiteter UW / H grundlæggende undersøgelser er den ældste og mest avancerede model, der integrerer faglige problemstillinger og spørgsmål i relation til samfundet, kunst, social retfærdighed, bekymring for ens personlige fremtid, politik, psykologi, filosofi og historie, og vurderer deres relevans for en individuel holdning, handlinger og livsførelse. I en stadig mere kompleks, hurtigt skiftende og usikre verden, potentielle læger, iværksættere, ledere, politikere eller konsulenter har brug metodiske, sociale, etiske og kulturelle kompetencer så meget som emne-relaterede ekspertise.

Witten bliver involveret.

Rolle videregående uddannelser i samfundet undergik radikale ændringer i de senere år. Forskning og undervisning er stadig kerneaktiviteter på universiteterne. Men i dag er vi forventer mere. Civic engagement som den "tredje mission" ud over forskning og studerende uddannelse har altid været en del af UW / H identitet. På den stiftende ceremoni Witten / Herdecke University, Alfred Herrhausen talte om "esprit engagere, en dedikeret ånd, der skal udvikles og anvendes til fremme af vores samfund". Denne ånd er en vigtig del af vores filosofi og lægger lige stor vægt på social ansvarlighed, studerende uddannelse og generation af innovative forskningsresultater.

Lige fra starten Witten / Herdecke University overtog social ansvarlighed i mange former og på forskellige niveauer. Witten / Herdecke Universitet er i en kontinuerlig livlig udveksling med samfundet: med Witten borgere, det lokale og regionale erhvervsliv, sociale og kulturelle institutioner, selv internationale organisationer, virksomheder og fonde. I betragtning af vores unge alder og et sammenligneligt lille antal 1.300 indskrevne studerende og 400 ansatte, har vi produceret et imponerende antal sociale, kulturelle, kommercielle og almennyttige initiativer.

Witten værker.

Trods Bologna-reformerne, øget økonomiske begrænsninger for universiteter og nye uddannelser til tidligere ikke-akademiske erhverv, Witten / Herdecke University stadig tilbyder frihed undersøgelser, der er teori-baserede og tæt på praksis, etisk og æstetisk, hurtig eller afslappet, systemkritiker og ubetinget, tværfagligt og udisciplineret. Og hvis Harvard University præsident Drew G. Faust har ret i sin tro på, at universitetet kultur er væsentlige udisciplineret og at dette bør være udgangspunktet for fremtidige universiteter, så synes vi godt positioneret på UW / H.

Derfor Witten / Herdecke University forstår sig selv som en ubetinget udisciplineret universitet i den forstand, proklameret af Drew og Derrida, og som et sted for kritisk tænkning. Witten gør en forskel, Witten virker: i forskning, undervisning og i samfundet. I - og på grænsefladerne mellem - sundhed, økonomi og kultur.

Detaljeret information

> Detaljeret information om Witten / Herdecke University og vores internationale program.

Placeringer

  • Witten

    Witten Herdecke University, Alfred-Herrhausen-Straße 50, 58448 , Witten

    Programmer

      Institutionen tilbyder også:

      Spørgsmål