
Cursus in
Kontraktstyring fremragende London Business Training & Consulting

Introduktion
Oversigt
Dette kursus behandler tre vigtige ansvarsområder for kontraktlederen: For det første nøglespørgsmålet om at styre entreprenørens præstation - en proces med måling i forhold til leverancer eller KPI'er for at nå kontraktens mål. For det andet de komplekse områder kontraktforhandling og kontraktudformning – to emner, der ofte går hånd i hånd. For det tredje spørgsmålene om, hvad der sker, når tingene går galt, hvilket fører til erstatningskrav, skadeserstatning og tidlig opsigelse, såvel som de tvister, der kan følge.
Kurset vil også omfatte et besøg på stedet til en organisation, der er relevant for kurset, så delegerede kan udvikle en forståelse af, hvordan deres samtid fungerer i den virkelige verden.
Kurset vil afsluttes med en opsummering af de vigtigste læringspunkter, efterfulgt af en handlingsplanlægningsøvelse med henblik på at anvende den erhvervede viden og færdigheder umiddelbart efter din tilbagevenden til arbejde. Efteruddannelsesstøtte er også tilgængelig i forhold til implementeringen af din handlingsplan, op til seks (6) måneder efter kursusafslutning.
Dagsorden
Håndtering af kontrakten for at få resultater
- Styring af entreprenørens ydeevne
- SLA'er og KPI'er
- Håndtering af interessenter
- Target Costing og Value engineering
Forhandling og udarbejdelse af kontraktdokumenter
- Kontraktforhandling
- Kontraktudarbejdelse
- Organisering af kontraktstyring
- Forenkling af den komplekse entreprisekontrakt
Planlægning og implementering af en effektiv kontraktstruktur
- Kontraktafhjælpning ved misligholdelse
- Håndtering af kontrakttvister
- Kontraktopsigelse
- IT-værktøjer til at lette kontraktkommunikation
Besøg på webstedet
- Industribesøg hos en relevant organisation.
- Et indblik i virksomhedernes interne virke.
- En mulighed for at lære gennem interaktion med praktiserende fagfolk.
Kursusgennemgang
- Sammenfatning og opsummering af centrale læringsmål
- Handlingsplanlægning
Målgruppe
Dette kursus er velegnet til:
- Kontraktingeniører
- Kontraktanalytikere
- Kommercielle rådgivere
- Interne juridiske rådgivere
- Selskabssekretærer
- Medlemmer af indkøbsteamet
- Generelle ledere
- Ledere med til opgave at administrere kontrakter
- Kontraktadministratorer
- Enhver, der ønsker at have en god forståelse og udvikle evnen til at anvende vilkår og betingelser i en kontrakt
Læringsresultater
Når du har gennemført dette kursus, vil du forstå:
- hvordan du får den præstation, du kræver, fra dine kontrakter og dine entreprenører.
- hvordan man kommer til kontrakt gennem en proces med god forhandling og god udarbejdelse.
- hvad man skal gøre, når det går galt, kontraktbrud opstår eller der opstår uenigheder.
- hvad man skal kigge efter, når det kommer til de bæredygtige, sociale og miljømæssige aspekter af kontrakter.
- Et praktisk perspektiv på nutidige arbejdsmetoder inden for dit felt.
- Sådan implementerer du en handlingsplan på din arbejdsplads ved hjælp af den viden og de færdigheder, som er erhvervet gennem kurset.