Keystone logo
Leipzig School of Media

Leipzig School of Media

Leipzig School of Media

Introduktion

Non-profit organisation for akademisk videreuddannelse

Leipzig School of Media (LSoM) , der blev grundlagt i 2008, er et nonprofit-samfund for efteruddannelse på tværs af medier. Det er et datterselskab af Media Foundation of Sparkasse Leipzig.

LSoMs efteruddannelseskurser er rettet mod beskæftigede i virksomheder i medieindustrien, i virksomheder i andre sektorer, i ngo'er og i offentlige institutioner. LSoMs hovedmål er at hjælpe virksomheder og organisationer med at håndtere den digitale transformation og dens konsekvenser.

LSoMs tilbud omfatter fire kandidatprogrammer og et bredt udvalg af kurser og seminarer. Kandidatuddannelsen gennemføres i samarbejde med Leipzig Universitet, HTWK Leipzig (Universitetet for Anvendt Videnskab, Kunst og Kultur) og Fresenius onlineplus og afsluttes med en internationalt anerkendt kandidatgrad - afhængigt af uddannelsen med en Master of Arts (MA) eller en cand.merc. (m.Sc.). Deltagelse i kurser og seminarer bekræftes af LSoM certifikater og kan delvis berettige deltagerne til at tage eksamen fra organisationer i kommunikationsbranchen.

Vores kerneværdier

Gratis medier med socialt ansvar og værdiorienteret kommunikation

For LSoM er uafhængige, frie medier en afgørende forudsætning for et demokrati. Kun gennem omfattende, objektiv og kritisk rapportering kan borgere i et samfund afgive mening om relevante spørgsmål og udøve deres demokratiske rettigheder. Journalistik som et demokratisk godt er derfor en central værdi af LSoM i den forstand, der beskrives.

Den demokratiske diskurs finder i stigende grad sted i dag inden for public relations, marketing og corporate kommunikation. Derfor har disse aktører også det sociale ansvar. LSoM står derfor for total værdibaseret kommunikation, som også omfatter disse aktører. PR, markedsføring og enhver anden organiseret kommunikation skal være gennemsigtig, ærlig, retfærdig, sandfærdig og professionel, som beskrevet i for eksempel i kommunikationskodeksen for det tyske råd for offentlige forhold.

Al kommunikation i dag foregår under betingelserne for en hurtigt forekommende digital transformation. Denne proces, også kaldet den digitale revolution i samfundet som helhed, ændrer ikke kun alle tekniske processer, men også vores begreber om offentlig og social deltagelse. Journalister og andre kommunikatører står over for at ændre forventningerne. Læsere, brugere og kunder vil blive taget seriøst som dialogpartnere i den digitale verden, de kræver gennemsigtighed og vil have deres mening i beslutninger.

Ændringerne er nogle gange meget udfordrende for mediefolk, for eksempel når tidligere pålidelige forretningsmodeller ikke længere fungerer, eller hele jobprofiler forsvinder. LSoM fokuserer dog på de muligheder, der ledsager forandring. Journalister kan bedre informere og underholde deres publikum gennem crossmedia-tilbud, markedsførere kan målrette deres kunder bedre, og PR-fagfolk har mulighed for at interagere direkte med interessenter. Kort sagt: Den digitale medieændring giver konstant nye interessante muligheder. Forme det er et centralt problem for LSoM.

Vores unikke salgspunkter

Cross-media, praktisk og akademisk forsvarlig.

Det unikke salgsargument for LSoM er først og fremmest den høje kvalitet af undervisning og træning, som altid er baseret på både praksis og akademiske standarder. Kun berømte professorer og erfarne praktikere underviser på LSoM. Studerende og elever lærer ved LSoM i små læringsgrupper. Den moderne infrastruktur på mediekampusen Villa Ida sikrer et godt læringsmiljø. Støtten er intensiv, alle LSoM-kunder modtager enhver tænkelig support.

Vores missionerklæring

At forme den digitale medieændring

Leipzig School of Media hjælper virksomheder og organisationer med at klare den digitale transformation og dens konsekvenser ved at levere den nødvendige viden og færdigheder gennem akademisk forsvarlig og praktisk uddannelse.

Placeringer

  • Leipzig

    Leipzig, Tyskland

Spørgsmål