Avanceret kontraktstyring
London Business Training & Consulting
Nøgleinformation
Campus placering
London, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 uger
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Oversigt
Dette kursus omhandler tre vigtige ansvarsområder for kontraktlederen.Den første dag fokuserer på kontraktforhold - hvad kontrakter er, hvilke risici adresserer de, hvilke typer kontrakter findes, og hvordan kan du samle alt det for at styre entreprenørforholdet.Den anden dag ser på det "økonomiske" af kontrakter, herunder forståelse af priser og omkostninger, hvordan kontraktforpligtelser understøttes af former for sikkerhed og det vigtige emne betaling.Tredje dag handler om styring af kontrakter i en dynamisk verden, hvor ønsker og behov ændrer sig, hvor kontrakter skal varieres, og hvor gode administrationsteknikker holder kontrakterne i orden.
Dette kontraktstyringskursus omhandler også tre vigtige ansvarsområder for kontraktlederen: For det første nøglespørgsmålet om at styre entreprenørens ydeevne - en proces med måling i forhold til leverancer eller KPI'er for at nå kontraktens mål.For det andet de komplekse områder kontraktforhandling og kontraktudformning – to emner, der ofte går hånd i hånd.For det tredje spørgsmålene om, hvad der sker, når tingene går galt, hvilket fører til erstatningskrav, skadeserstatning og tidlig opsigelse, samt de tvister, der kan følge.
Kurset vil afsluttes med en opsummering af de vigtigste læringspunkter, efterfulgt af en handlingsplanlægningsøvelse med henblik på at anvende den erhvervede viden og færdigheder umiddelbart efter din tilbagevenden til arbejde.Efteruddannelsesstøtte er også tilgængelig i forhold til implementeringen af din handlingsplan, op til seks (6) måneder efter kursusafslutning.
Dagsorden
Håndtering af kontraktforholdet
- Grundlæggende aftaleret
- Kontrakttyper
- Kontraktrisici
Håndtering af kontraktøkonomi
- Omkostnings- og prisanalyse
- Obligationer, garantier og garantier
- Håndtering af betalinger
- Håndtering af krav
Håndtering af kontrakten i en dynamisk verden
- Håndtering af kontraktlige forpligtelser og erstatninger
- Håndtering af kontraktvariationer
- Kontrakt dokumentation
- Kontraktadministration
Brevbreve
- Kontraktmodel vilkår
- Hvorfor industristandardkontrakter er så populære
- Fordele ved at arbejde med skabeloner
- Casestudie af en modelaftale – NEC3 / FIDIC Red Book
Håndtering af kontrakten for at få resultater
- Styring af entreprenørens ydeevne
- SLA'er og KPI'er
- Håndtering af interessenter
- Target Costing og Value Engineering
Forhandling og udarbejdelse af kontraktdokumenter
- Kontraktforhandling
- Kontraktudarbejdelse
- Organisering af kontraktstyring
- Forenkling af den komplekse entreprisekontrakt
Planlægning og implementering af en effektiv kontraktstruktur
- Kontraktafhjælpning ved misligholdelse
- Håndtering af kontrakttvister
- Kontraktopsigelse
- IT-værktøjer til at lette kontraktkommunikation
Incoterms® 2020
- Styring af en bæredygtig forsyningskæde
- Lokalt indhold og værdi i landet
- Offentlig-private partnerskaber
Kursusgennemgang
- Sammenfatning og opsummering af centrale læringsmål
- Handlingsplanlægning
Målgruppe
Dette kontraktstyringskursus er velegnet til:
- Kontraktingeniører
- Kontraktanalytikere
- Kommercielle rådgivere
- Interne juridiske rådgivere
- Selskabssekretærer
- Medlemmer af indkøbsteamet
- Generelle ledere
- Ledere med til opgave at administrere kontrakter
- Kontraktadministratorer
- Enhver, der ønsker at have en god forståelse og udvikle evnen til at anvende vilkår og betingelser i en kontrakt
Læringsresultater
Efter afslutningen af dette kontraktstyringskursus vil du forstå:
- Hvordan man opretter og administrerer forholdet til en entreprenør med en juridisk håndhæver aftale.
- Priser og omkostninger, der ligger til grund for priserne, og de forskellige prismodeller, som entreprenører bruger.
- Kontraktsikkerhed, herunder obligationer og garantier.
- Håndtering af kontrakter dynamisk, herunder ændring af aftaler og oprettelse af passende kontraktdokumentation.
- Sådan får du den præstation, du kræver, fra dine kontrakter og dine entreprenører.
- Sådan kommer du til kontrakt gennem en proces med god forhandling og god udarbejdelse.
- Hvad skal man gøre, når ting går galt, kontraktbrud opstår eller der opstår uenigheder.
- Hvad skal man kigge efter, når det kommer til de bæredygtige, sociale og miljømæssige aspekter af kontrakter.
- Sådan implementerer du en handlingsplan på din arbejdsplads ved hjælp af den viden og de færdigheder, som er erhvervet gennem kurset.